Brug af cookies.

Vores websted indeholder cookies, så du kan bruge indkøbskurve, bestille en tekniker og giver os mulighed for at føre anonyme statistiske data for at forbedre webstedets indhold og navigation. Spring denne meddelelse over, hvis du gerne vil fortsætte. Klik på linkene nedenfor, hvis du vil have mere information om de cookies, vi bruger og hvordan du administrerer dine indstillinger.
Fortsæt> Nej tak> Politik om personlige oplysninger> Ændr dine indstillinger for cookies> Mere information om cookies
 

Home Connect - ofte stillede spørgsmål

De nye hvidevarer fra Bosch med Home Connect funktionen åbner helt nye muligheder i dit hjem. Du kan nu fjernstyre og overvåge dine apparater på afstand fra din smartphone eller tablet. Det gør din hverdag endnu nemmere - og selvfølgelig med et perfekt resultat.

Tilbage til Home Connect
Hvornår kan jeg købe produkter med Home Connect-funktion i butikkerne?

Opvaskemaskiner, ovne, køleskabe, kaffemaskiner og tørretumblere fra Bosch med Home Connect-funktion er i handlen nu. Flere produkter, som komfurer, kogeplader og emhætter følger.

Kan jeg udstyre mine nuværende produkter med Home Connect?

Opgradering og efterinstallation af applikationer er vanskelig af disse årsager: en løsning, der bliver installeret efterfølgende, vil altid være knap så optimal som en løsning, der er planlagt helt fra starten. Desuden er det relativt kostbart. Hvidevarer er også underlagt visse sikkerhedsforholdsregler, der skal følges og kontrolleres, også når der udskiftes elektronisk udstyr i dit hjem. Vi anbefaler heller ikke brug af såkaldte smart plugs, kontrollerbare adapter plugs, da de kan forstyrre elforsyningen.

Kan øvrige elementer, som lys og varme, indbygges i Home Connect-systemet?

Indtil videre er det ikke vores plan. I øjeblikket fokuserer vi kun på husholdningsprodukter. Vi er dog altid åbne over for nye tiltag, og det betyder at hele vores Home Connect-system kan indbygges i andre automatiseringssystemer i hjemmet.

Er der adgang til produkterne på forskellige enheder samtidig?

Ja, der er adgang til et husholdningsprodukt fra flere mobile enheder.

Er der minimumskrav til min WLAN-router?

Home Connect-systemet fungerer sammen med alle standard WLAN-routere på markedet, under forudsætning af, at de er under 5 år gamle (anslået). WLAN-netværk skal krypteres (WPA- eller WPA2-kryptering) af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis dit WLAN ikke er krypteret, kan du ikke registrere dit produkt.

Hvad med databeskyttelse og datasikkerhed?

Vi anvender den nyeste krypteringsteknologi, og har regelmæssigt eksperter, der tester vores system grundigt.

Hvad kendetegner det særlige Home Connect-sikkerhedskoncept?

Vores sikkerhedskoncept består af en række forholdsregler: dataudveksling er baseret på Home Connect-protokollen. Kun essentielle data lagres anonymt på Home Connect-serveren. Kommunikation er også kun mulig via krypterede netværk. Sikre certifikater, en firewall på serveren og beskyttelse med adgangskode for Home Connect-appen giver ekstra sikkerhed.

Kan jeg også forhindre mit produkt i sende data?

Ja. Du kan selv bestemme, om du vil bruge de ekstra funktioner, produkterne i netværket tilbyder. Produkterne sender og modtager kun data, hvis du udtrykkeligt ønsker det, og du kan styre dem derefter.

Hvordan sletter jeg min Home Connect-konto?

Du kan slette din Home Connect-konto når som helst via appen. Klik på indstillingsknapperne øverst til højre for at slette den. I sektionen Personal data (personlige oplysninger) finder du punktet Deleting the user account (slet brugerkonto). Til sidst skal du bekræfte, at du ønsker at slette den ved at indtaste din adgangskode.

Er der også en LAN-brugerflade til produkterne?

Nej, vi planlægger ikke en LAN-forbindelse, da Home Connect anvender WLAN til dataudveksling. Det ville være meget komplekst med et LAN-kabel til hvert produkt. Vi besluttede at anvende WLAN-teknologi, fordi den er tilgængelig i næsten alle husstande på nuværende tidspunkt.

Har jeg brug for ekstraudstyr ud over produktet med Home Connect-funktion og WLAN-routeren?

Nej. Produkterne kommunikerer med din smartphone eller tablet via WLAN-routeren. Andet udstyr er unødvendigt.

Mit produkt har et lavt Wi-Fi-signal, fordi afstanden til min WLAN-router er temmelig lang. Betyder det, at jeg ikke kan bruge Home Connect?

I dette tilfælde er der flere forskellige muligheder. Det er muligt at udvide netværkets rækkevidde med en range extender. Hvis denne range extender bliver placeret mellem produkt og router, skulle den trådløse internetforbindelse f.eks. kunne udvides til kælderen uden problemer. En anden mulighed er at benytte en strømledningsadapter til at udvide internettet til produktet. Du kan så logge direkte på internettet med dit produkt i netværket, og styre det på den måde. Medarbejderne i kundeservice rådgiver dig gerne i begge tilfælde, og hjælper dig med den nødvendige hardware.

Hvordan ved jeg, at rækkevidden af mit netværk dækker de steder, hvor mit produkt er placeret?

Der findes app's som Wi-Fi-analyser, som du kan bruge til at kontrollere modtagelsen der, hvor produktet er placeret. Du kan også bruge din smartphone eller tablet til kontrol af signalstyrken ved produktets placering.

Hvad koster denne app, og hvor kan jeg downloade den?

Appen er gratis og kan downloades fra Apple App Store eller Google Play Store.

Modtager jeg stadig trykte brugsanvisninger?

Ja, trykte brugsanvisninger vil stadig medfølge, når dit produkt bliver leveret.

Gå til toppen
 

myBosch

Tilmeld dig og nyd masser af fordele – kvit og frit!
Tilmeld dig nu

Vores service

Pålidelig service – før og efter købet.
Læs mere om service

Oplev Bosch

Læs mere om kvalitet, ydelse og pålidelighed.
Klik her

Find forhandler

Find en forhandler tæt på dig!
Søg nu
Online Survey