Brug af cookies

Bosch-webstedet indeholder cookies, så du kan bruge din indkøbskurv, bestille en tekniker online og give Bosch mulighed for at føre anonyme statistiske data for at forbedre webstedets indhold og navigation. Spring denne meddelelse over, hvis du gerne vil fortsætte. Klik på linkene, hvis du vil have mere information om de cookies, der bruges, og hvordan du administrerer dine indstillinger.

 

Ofte stillede spørgsmål om Home Connect

De nye hvidevarer fra Bosch med Home Connect åbner for helt nye muligheder i dit hjem. Nu kan du nemt og bekvemt fjernbetjene og overvåge dine apparater fra din smartphone eller tablet. Det gør hverdagen lidt nemmere, og du får altid perfekte resultater.

Hvornår kan jeg købe produkter med Home Connect hos forhandlerne?

Man har kunne købe de første opvaskemaskiner og ovne med Home Connect fra Bosch hos forhandlerne siden december 2014. Flere hvidevarer, som vaskemaskiner, tørretumblere og køleskabe, fulgte i 2015. I foråret 2016 blev er også lanceret fuldautomatiske kaffemaskiner, og i slutningen af 2016 blev emhætter og kogeplader med Home Connect ligeledes introduceret.

Kan produkter fra Bosch opdateres med Home Connect senere?

Nej. Vi anbefaler ikke, at man opdaterer eksisterende produkter med "smart plugs" senere. For det første bliver en løsning, der installeres efterfølgende, mindre funktionel og relativ dyr, sammenlignet med en, der er integreret fra starten. For det andet omfattes hvidevarer og husholdningsprodukter af særlige sikkerhedsforskrifter, som skal være med i betragtningerne og kontrolleres, hvis elektronikken skiftes ud.

Kan andre elementer, som belysning eller varme også inkluderes i Home Connect-systemet?

Det er ikke muligt på nuværende tidspunkt. Til en start vil Home Connect fokusere på at integrere husholdningsapparater og hvidevarer af andre varemærker i appen. Vi er dog altid åbne for nye forslag, der betyder, at vores produkter og hele Home Connect-systemet kan integreres i andre automatiseringssystemer til hjemmet. Det første trin i den rigtige retning er at integrere termostater og røgalarmer. Ud over det, arbejder Home Connect også arbejder med udvikling af et Software Development Kit (SDK), så vores partnere nemt kan oprette forbindelse til vores system.

Er der adgang til produkterne fra flere mobile enheder samtidig?

Ja. Der er adgang til et husholdningsapparat og en hvidevare fra flere mobile enheder. Den første, der opretter forbindelse med produkter er “Super User” (superbruger), der har bestemte rettigheder, og f.eks. kan flytte andre brugere fra produkter. Generelt har direkte styring af produktet prioritet.

Er der nogen minimumskrav til Wi-Fi-routeren?

Home Connect-systemet fungerer sammen med alle almindelige Wi-Fi-routere på markedet, som også fungerer sammen med almindelige smartphones og tablets. Wi-Fi-netværket skal være krypteret (WPA- eller WPA2-nøgle. Hvis dit Wi-Fi-netværk ikke er krypteret, kan produktet ikke registreres. Home Connect skal være nemt at bruge, men alligevel sikkert.

Hvordan er databeskyttelsen og datasikkerheden i appen?

Home Connect har udviklet og implementeret et omfattende sikkerhedskoncept. Det omfatter også regelmæssige systemkontroller som beskyttelse mod professionelle hackere. Appen indeholder den seneste krypteringsteknik, og systemet kontrolleres også grundigt af uafhængige eksperter. Home Connect-appen har TÜV TRUST IT ”Trusted App”-mærkningen. Det er en mærkning, der omfatter aspekter som kryptering og databeskyttelse i forening med den tyske databeskyttelseslov samt verificering af interne og eksterne efterlevelsesregler.

Hvad karakteriserer det særlige Home Connect-sikkerhedskoncept?

Home Connect-sikkerhedskonceptet består af flere forholdsregler, der anvendes for specifikke komponenter i Home Connect-systemet (husholdningsapparat, app, kommunikationsmodul, Home Connect-server osv.) og dets brugerflader: dataudvekslingen er baseret på Home Connect-protokollen. Kun essentielle data bliver lagret i Home Connect-serveren. Grundlæggende bliver data fra brugen af produkter med Home Connect-funktionen ikke tilføjet til data fra registreringen af Home Connect-appen. Det giver brugerne større datasikkerhed. Kommunikation er også kun muligt via krypterede netværk; sikkerhedscertifikater, en firewall på serveren og beskyttelse af adgangskoden til Home Connect-appen giver ekstra sikkerhed.

Kan jeg også forhindre mit produkt i at sende data?

Visse funktioner er afhængige af statussen, at produktet er forbundet med serveren. Du kan selvfølgelig selv bestemme, om du vil benytte de ekstra funktioner, som produkter, der er forbundet i et netværk, kan tilbyde dig. Produkterne sender og modtager kun data, hvis du udtrykkeligt ønsker det, og du kan styre dem i overensstemmelse dermed.

Kan jeg slette mine data? Kan jeg være sikker på, at disse data bliver fuldstændigt slettet?

Ja. Du kan være sikker på, at disse data bliver fuldstændigt slettet? Det er muligt at nulstille produktet til fabriksindstillingerne. På den måde kan alle netværksindstillinger og konti fjernes fra produktet. Du kan til enhver tid slette din Home Connect-konto i appen ved at klikke på knappen Settings (indstillinger). Du kan også ringe til Home Connect Service for at få slettet dine brugeroplysninger. Generelt bliver alle data om brugen automatisk slettet efter 10 dage.

Vil der også var en LAN-grænseflade for produktet?

Nej. En LAN-forbindelse er ikke planlagt i øjeblikket, da Home Connect bruger Wi-Fi til dataudveksling. Der vil være meget komplekst at indstille et LAN-kabel til hvert produkt. Vi har besluttet at bruge Wi-Fi teknologi, da det nu er tilgængeligt i næsten alle husstande, og derfor er direkte kommunikationen mellem mobile enheder og produkter i hjemmet muligt.

Hvilket udstyr er nødvendigt til afvikling af Home Connect-funktionaliteten?

Ud over dit produkt med Home Connect, en smart enhed med Home Connect-appen og Wi-Fi- routeren, er andet udstyr ikke nødvendigt.

Mit produkt har et lavt Wi-Fi signal, fordi afstanden til min Wi-Fi-router er ret stor. Betyder det, at jeg ikke kan bruge Home Connect?

Her er der flere muligheder. Det er muligt at øge rækkevidden af dit netværk med en range extender (forstærker). Hvis der placeres en range extender mellem produktet og routeren, kan rækkevidden af en trådløs internetmodtagelse øges til kælderen uden nogen problemer. En anden mulighed er at anvende et kort til stikkontakten for at udvide internettet til produktet. Så kan du logge på internettet direkte med dit netværkstilsluttede produkt og styre det på den måde. Kundeservice kan give dig råd i begge tilfælde, og hjælpe dig med den hardware, du har brug for.

Hvordan ved jeg, om mit netværk bliver forstærket til den placering mine produkter har?

Der findes apper som Wi-Fi Analyser, som du kan bruge til at kontrollere modtagelsen på det sted, dit produkt er. Du kan også bruge din smartphone eller tablet til kontrol af signalstyrken på det sted, dit produkt er.

Hvad koster appen, og hvor downloader jeg den?

Det koster ingenting at downloade og bruge appen. Du kan downloade den fra Apple App Store eller Google Play Store.

Får jeg også vejledninger på papir sammen med mine Bosch produkter med Home Connect?

Ja. Vejledninger på papir medfølger ved levering af dit produkt. Ikke desto mindre er den digitale brugsanvisning bedre for brugeren, da produktet funktioner er nemmere at forstå.

Prøv dine nye Bosch hvitevarer derhjemme i 100 dage.

Vi vil være sikre på at du er tilfreds, ellers kan du returnere produktet. Bliv medlem af MyBosch of registrer dit nye Bosch-produkt senest to uger efter købet, så har du 100 dage til at finde ud af om du er 100 % tilfreds.

Læs mere

Testvindere.

Vores hvidevarer og husholdningsprodukter tåler at blive sat på prøve og uafhængige tests viser at vores produkter holder, hvad de lover. Vi har samlet en del af vores testresultater og udmærkelser.

MyBosch

Tilmeld dig gratis og få mange fordele!

Oplev Bosch

Oplev kvalitet, perfektion og pålidelighed.

Find forhandler

Find forhandlere af vores produkter her.