Forårstilbud - op til 30%

Lige nu har vi 20% rabat på udvalgte støvsugere, vaskemaskiner, tørretumblere og opvaskemaskiner. Men er du eller bliver du medlem af MyBosch, får du 30%!

Gælder indtil 5. maj 2024.

Køb her!
FORÅRSTILBUD
Gå til indholdet
Gratis fragt på hvidevarer & husholdningsapparater.
Husholdningsapparater og hvidevarer
Logg på / Registrer

Generelle salgs- og leveringsbetingelser

Betingelser for køb af husholdningsapparater

1 GENERELT

Disse generelle salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelser”) gælder fra den 16. maj 2022 og finder anvendelse på ethvert tilbud, ordrer, ordrebekræftelser, leveringer, fakturaer eller aftaler vedrørende salg af produkter og serviceydelser (“Produkt” eller “Produkter”) i BSH Hvidevarer A/S (”BSH”) onlinebutik tilgængelig via www.bosch-home.dk (“Hjemmesiden”) til BSH’s kunder (”Kunde”).

Bemærk venligst, at der gælder særskilte vilkår og betingelser for ordrer, ordrebekræftelser, leverancer, fakturaer eller kontrakter om salg af originale reservedele, forbrugsvarer og tilbehør. Disse vilkår og betingelser er tilgængelige her.

Betingelser for brug af Hjemmesiden kan findes her. (Vilkår for brug af hjemmeside.)

For at kunne behandle Kundens Ordre skal BSH indsamle og opbevare nogle af Kundens personoplysninger. BSH samarbejder også med en række tjenesteudbydere (transportagenter og betalings- og debitorstyringstjenester) og kan dele personoplysninger, når det er nødvendigt for at opfylde Kundens Ordre. Information om BSH’s brug og håndtering af persondata kan findes her (Privatlivspolitik), og her (Brug af cookies.)

Ved at afgive en Ordre på Hjemmesiden (som defineret nedenfor) og acceptere disse Betingelser bekræfter Kunden, at han/hun er juridisk egnet til at indgå en bindende kontrakt og at han/hun foretager købet til privat brug og ikke med henblik på videresalg. Hvis Kunden er en forbruger som defineret af Forbrugeraftaleloven (L 2013-12-17 nr. 1457) (”Forbruger”), bekræfter Forbrugeren, at han eller hun er mindst 18 år gammel og myndig, når han eller hun afgiver en Ordre. Hvis Kunden ikke er en Forbruger, finder Punkt 8 inte ikke anvendelse, og Kunden vil ikke kunne påberåbe sig forbrugerrettighederne og garantien som beskrevet i Punkt 9 eller nogen form for udvidet garanti som beskrevet i Punkt 10.

Kundens afgivelse af en Ordre og accept af Betingelserne ved afkrydsning af bekræftelsesboksen som en del af betalingsprocessen betragtes som Kundens bindende accept af Betingelserne, med undtagelse af andre vilkår der kan udledes forudsætningsvis ved handel, sædvane eller praksis. Afvigelser fra Betingelserne vil kun være forpligtende for BSH, hvis disse udtrykkeligt er accepteret på skrift af en autoriseret BSH repræsentant. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem Betingelserne og betingelser udtrykkeligt aftalt på skrift mellem BSH og Kunden, vil sidstnævnte betingelser være gældende.

BSH forbeholder sig retten til uden forudgående varsel og til enhver tid at ændre Betingelserne. Dette vil dog ikke påvirke eksisterende Ordrer, og de Betingelser, der var gældende på tidspunktet for Kundens placering af Ordren, vil gælde for den pågældende handel.

Gældende lovgivning kan indebære et krav om, at visse meddelelser til Kunden skal være skriftlige. Ved at acceptere disse Betingelser indvilliger Kunden i, at enhver meddelelse, som skal gives skriftligt, kan gives via sms, e-mail eller ved meddelelse på Hjemmesiden, og at sådanne meddelelse skal anses for at overholde ethvert juridisk krav om, at meddelelser fra BSH til Kunden skal være skriftlige. Dette vilkår påvirker ikke Kundens lovbestemte rettigheder.

2 PRODUKTER

Produkterne og deres væsentlige egenskaber er beskrevet på Hjemmesiden. BSH kan ændre sammensætning, egenskaber eller udvalg af Produkter på Hjemmesiden samt deres udformning eller emballage. Sådanne ændringer vil ikke gælde Ordrer, som allerede er afgivet af Kunden, medmindre ændringerne er lovbestemte.

Billederne af Produkterne på Hjemmesiden tjener udelukkende illustrative formål. Selv om det er tilstræbt at gengive farverne korrekt, kan det ikke garanteres, at en online visning af farver giver en fuldstændig retvisende præsentation af Produkternes farver. Produktet kan derfor afvige en anelse fra disse billeder.

3 ORDRER OG ACCEPT AF ORDRER

Kunden afgiver en ordre ved at gennemføre Hjemmesidens online ordreproces (”Ordre”). Forud for accepten af sin Ordre, skal Kunden gennemse ordreoversigten og sin leverings- og kontaktinformation. Ordren udgør et bindende tilbud fra Kunden om at købe de angivne Produkter (”Bestilte Produkter”). Efter afgivelse af en Ordre vil Kunden modtage en kvittering fra BSH, som bekræfter ordremodtagelse (”Ordrekvittering”). Denne automatiske Ordrekvittering er udelukkende en kvittering for Ordren og resulterer ikke i, at Ordren accepteres, eller at der indgås en bindende købsaftale mellem Kunden og BSH.

En bindende købsaftale (”Aftale”) mellem Kunden og BSH indgås efter, at BSH har accepteret Kundens Ordre. BSH’s accept af Ordren vil foregå ved fremsendelse af en e-mail med bevis for køb af de Bestilte Produkter. Hvis BSH under behandlingen af en Ordre opdager, at hele eller dele af det Bestilte Produkt ikke er tilgængeligt, eller af en eller anden årsag ikke kan leveres til Kunden, vil BSH straks og ikke senere end syv (7) dage efter, at Ordren blev afgivet, informere Kunden herom, hvorefter Ordren vil blive annulleret. BSH vil refundere ethvert beløb, som Kunden allerede har betalt til BSH i forbindelse med Ordren.

BSH forbliver ejeren af de Bestilte Produkter og vil ikke være forpligtet til at levere nogen Bestilte Produkter eller opfylde nogen anden forpligtelse i henhold til en Aftale, indtil BSH har modtaget endelig betalingsbekræftelse af det fulde beløb, som Kunden skal betale i henhold til den pågældende Aftal.

Kunden er ansvarlig for, at e-mailadressen, leveringsadressen, mobiltelefonnummeret og enhver anden information givet til BSH er korrekt. Skulle Kunden opdage, at information oplyst over for BSH i forbindelse med afgivelsen af en Ordre er forkert, skal Kunden straks kontakte BSH’s kundeservice og oplyse den korrekte information. I tilfælde hvor det ikke er muligt at rette oplysningerne af frygt for svindel eller af enhver anden grund, forbeholder BSH sig retten til at annullere Ordren og vil refundere ethvert beløb, som Kunden allerede har betalt til BSH i forbindelse med Ordren.

4 LEVERING

De leveringsmuligheder, der tilbydes Kunden mod betaling, er hjemmelevering til kantsten via DSV, levering af små apparater via PostNord og de supplerende tjenester, der er beskrevet i Punkt 5 nedenfor. Inden Kunden afgiver en Ordre, skal han eller hun sikre sig, at han eller hun har noteret sig, hvordan de Bestilte Produkter vil blive leveret, samt eventuelle vilkår, betingelser og/eller begrænsninger for en sådan levering.

De Bestilte Produkter kan leveres til leveringsadresser overalt i Danmark. Hjemmelevering er kun tilgængeligt for brofaste øer. Kunden skal acceptere delleveringer af Bestilte Produkter.

Ordrekvitteringens oplyste leveringstidspunkter er estimater og er ikke bindende. I tilfælde af ændringer i forhold til det estimerede leveringstidspunkt angivet i Ordrekvitteringen på grund af forsinkelser i produktion eller andre uforudsete hændelser, vil Kunden blive kontaktet om et nyt leveringstidspunkt eller, hvor der er aftalt et leveringstidspunkt, vil Kunden blive kontaktet for at aftale et nyt leveringstidspunkt. Hvis BSH ikke er i stand til at levere et Bestilt Produkt inden for tredive (30) dage efter, at Kunden afgav Ordren, og medmindre et senere leveringstidspunkt udtrykkeligt er blevet aftalt mellem BSH og Kunden, vil Kunden have ret til at annullere sin Ordre for så vidt angår det Bestilte Produkt, som ikke er blevet leveret, og BSH vil refundere ethvert beløb, som Kunden allerede har betalt til BSH i forbindelse med det pågældende Bestilte Produkt.

Booking af leveringstidspunktet sker ved, at DSV kontakter kunden efter bestillingen for at aftale dato og tidsrum for levering ("Aftalt Tid"). Enhver annullering eller ændring af en Aftalt Tid skal foretages af Kunden senest 48 timer før det planlagte leveringstidspunkt. Hvis Kunden ønsker at annullere eller ændre en Aftalt Tid, skal Kunden kontakte BSH direkte. Hvis en annullering/ændring ikke foretages senest 48 timer inden det planlagte leveringstidspunkt, forbeholder BSH sig retten til ikke at refundere nogen omkostninger, som BSH har pådraget sig i forbindelse med levering til Kunden. Kunden vil også skulle betale for genlevering af det Bestilte Produkt. Prisen for genlevering afhænger af den valgte leveringmetode, men vil ikke overstige DKK 585. Hvis Kunden har bestilt installation af det Bestilte Produkt, vil samme annullerings-/ ændringspolitik gælde, og omkostninger, som BSH har pådraget sig i forbindelse med installationen, vil ikke blive refunderet af BSH, og Kunden vil skulle betale for en ny installation af det Bestilte Produkt, se også Punkt 5.1. Dette vilkår påvirker ikke Kundens lovbestemte rettigheder.

Det Bestilte Produkt er leveret til og vil være Kundens ansvar fra det øjeblik, hvor det Bestilte Produkt er fysisk leveret til Kunden eller en tredjepart angivet af Kunden til at modtage leveringen. En person, som er angivet til at modtage leveringen på Kundens vegne, skal være mindst 18 år gammel og myndig samt fremvise legitimation for både sig selv og Kunden, for at leveringen kan finde sted.

Hvis Kunden ikke har taget imod det Bestilte Produkt på leveringstidspunktet (på den Aftalte Tid ved hjemmelevering og for pakkelevering inden for 14 dage efter, at pakken ankom til pakkestedet), og dette ikke skyldes BSH’s fejl, forbeholder BSH sig retten til ikke at refundere nogen omkostninger, som BSH har pådraget sig i forbindelse med levering eller andre ydelser bestilt til at skulle opfyldes ved levering til Kunden. Hvis Kunden ønsker genlevering af det Bestilte Produkt, bør Kunden kontakte BSH’s kundeservice eller DSV. Kunden skal betale for genlevering og tillægsydelser som Kunden på ny har bestilt.

Hvis Kunden ikke bestiller genlevering af det Bestilte Produkt, eller en sådan genlevering ikke bestilles inden 14 dage efter, at den første levering ikke lykkedes, kan BSH bringe Aftalen til ophør ved simpelt varsel og uden yderligere omkostninger eller kompensationstillæg for BSH andet end refundering af den pris, Kunden har betalt BSH for det Bestilte Produkt, eventuelt fratrukket omkostninger som BSH har pådraget sig i forbindelse med tilbageleveringen af det Bestilte Produkt og/eller eventuel værdiforringelse som det Bestilte Produkt er blevet udsat for siden det første leveringsforsøg.

Hvis et Bestilt Produkt skal leveres med hjemmelevering, er Kunden forpligtet til at sikre sig, at Kunden har beskyttet gulve, vægge og dørtærskler, med ekstra sikkerhedsforanstaltninger for vægge og lofter, hvor der er begrænsede pladsforhold, og at der er fri vej uden forhindringer for levering af det Bestilte Produkt og eventuelle andre bestilte ydelser. Kunden accepterer og forstår ligeledes, at DSV's medarbejdere på grund af arbejdsmiljø og sikkerhed arbejder med sikkerhedsudstyr såsom sikkerhedssko. BSH eller DSV er ikke ansvarlig for skader, som skyldes Kundens manglende beskyttelse af flader, eller hvis sådan skade i øvrigt ikke skyldes BSH’s eller DSV’s uagtsomhed eller fejl.

Hvis et Bestilt Produkt af en eller anden grund bliver beskadiget under transporten, skal Kunden notere dette på fragtbrevet ved modtagelsen (i tilfælde af synlige skader på emballagen og/eller produktet) og underrette chaufføren herom. Hvis det Bestilte Produkt er beskadiget under transporten, må det ikke anvendes eller installeres. Produkter, der er beskadiget under transporten, skal hurtigst muligt efter at Kunden har modtaget produktet, meddeles til BSH's kundeservice via denne kontaktformular, chat eller telefon. Kunden skal vedlægge billeder af både den ydre og indre emballage og af det beskadigede produkt. Skader omfatter både synlige og skjulte skader, hvilket betyder, at Kunden skal pakke ud (fjerne produktet fra emballagen) og inspicere varerne omhyggeligt. Kunden skal beholde al emballage i tilfælde af transportskader.

4.1 LEVERING MED POSTNORD

Levering af små apperater kan ske via PostNord. Under bestillingsprocessen vælger kunden, om han/hun ønsker levering til hjemmet eller levering til nærmeste posthusk eller pakkeboks. Når forsendelsen er klar til levering, modtager Kunden en besked via sms eller e-mail fra PostNord. Leveringstiden er 5-7 hverdage. Hvis Kunden vælger at afhente hos nærmeste posthus eller pakkeboks, har Kunden 14 dage til at afhente sin pakke. Ved uafhentede pakker fra PostNord opkræves et gebyr for returforsendelse og administration.

I tilfælde af at en levering består af flere små apparater og derfor anses for at være for stor til denne leveringsmulighed, forbeholder BSH sig ret til at ændre leveringsmetoden til hjemmelevering med DSV som beskrevet ovenfor (hjemmelevering til kantsten via DSV).

5 INSTALLATION OG YDERLIGERE TJENESTER

5.1 INSTALLATION

I forbindelse med hjemmelevering af et Bestilt Produkt har Kunden mulighed for at bestille installation af det Bestildte Produkt. Tjenesten kan kun bestilles i forbindelse med en hjemmelevering og kan ikke købes særskilt.

Kunden anerkender, at særlige vilkår, krav og/eller begrænsninger kan være gældende, når en Kunde tilkøber en installationsservice af BSH. Detaljeret information om gældende installationskrav afhængigt af produkttypen kan findes nedenfor. Yderligere information kan også blive givet under bestillingsprocessen eller af installatøren forud for en installation. Kunden forpligter sig til at følge sådanne yderligere vilkår, krav og/eller begrænsninger. I tilfælde af uoverensstemmelse skal sådanne særlige vilkår og/eller begrænsninger gå forud for Betingelserne.

Følgende vilkår gælder for enhver installation foretaget af BSH eller en udpeget tredjepart (DSV):

1. BSH må udpege og autorisere DSV til at udføre installationen. Kunden anerkender, at BSH, i overensstemmelse med Privatlivspolitikken, må videregive den information, som er nødvendig for installationen af det Bestilte Produkt, til DSV, der skal udføre installationen.

2. BSH eller DSV vil kontakte Kunden for at planlægge en Aftalt Tid for udførelsen af installationen. Kunden samtykker til at lade installatøren besøge sin ejendom og udføre installationen.

3. Installationen vil kun finde sted, hvis nogen er til stede på det angivne leveringssted under den Aftalte Tid og kan tillade adgang til stedet. Installatøren vil ikke vente længere end den Aftalte Tid, efter hvilket den samme politik gælder som ved Kundens manglende modtagelse af det Bestilte Produkt ved leveringstidspunktet og Kunden skal kontakte DSV for at planlægge en ny Aftalt Tid for levering og installation.

4. Kunden er ansvarlig for at sikre sig, at det Bestilte Produkt passer til den påtænkte plads, og at slanger og kabler, hvor det er relevant, passer til det forberedte stikudtag. Installation vil altid foregå ved brug af de eksisterende stikkontakter og, hvor det måtte være relevant, ved vandafløb og kloakering. Kunden er også ansvarlig for at sikre sig, at der på tidspunktet for installationen, og afhængigt af det Bestilte Produkt, er elektricitet og/eller internet til rådighed såvel som tilgængelig vandforsyning.

5. Elektrisk installation foretages kun på det forlængede stikudtag/klemmerække med den korrekte spænding for produktet. Installationen udføres med det Bestilte Produkts medfølgende elledning eller elledningen fra det gamle produkt, hvis denne af BSH eller DSV skønnes at være i god stand. Flytning af stikkontakter eller trækning af nye er ikke inkluderet i ydelsen.

6. Installationen inkluderer ikke nogen form for tømrerarbejde såsom at bore huller i vægge eller skabe.

7. Hvis BSH eller DSV's installatør vurderer, at arbejdet med en elinstallation kan være farligt eller afviger fra gældende love og regler, kan forårsage skade på personer eller miljøet eller på anden vis er uhensigtsmæssig, har installatøren ret til og er forpligtet til at afbryde installationen.

8. Hvis installatøren ikke formår at udføre installationen eller sådan installation må afbrydes på grund af (i) at Kunden ikke har overholdt vilkårene for installationen af det Bestilte Produkt modtaget af Kunden i disse Betingelser, på Hjemmesiden eller på et givent tidspunkt forud for installationen, eller (ii) anden forstyrrelse eller forhindring på den angivne ejendom, som ikke skyldes BSH’ eller DSV’s uagtsomhed eller fejl, vil Kunden skulle planlægge en ny Aftalt Tid mod ekstra omkostninger.

9. Kunden er berettiget til at anmode om geninstallering af det Bestilte Produkt eller refundering, hvis den udførte installation ikke er udført i overensstemmelse med Kundens lovbestemte rettigheder, alt efter situationen. BSH forbeholder sig retten til at inspicere og bekræfte en sådan anmodning. Hvis problemet udspringer fra (i) (installations) instruktioner givet af Kunden, som gik imod BSH’ eller installatørens instruktioner, (ii) forkert brug, vanrøgt, fysisk skade, pillen eller forkert indstilling, eller (iii) almindeligt slid og ælde, forbeholder BSH sig retten til at afvise at udbetale refundering til Kunden eller til at kræve kompensation fra Kunden i tilfælde af, at installationen alligevel er blevet udført to gange. Hvis Kunden er en Forbruger, påvirker dette ikke Forbrugerens lovbestemte rettigheder. Når en refundering skal udbetales, vil BSH behandle denne så hurtigt som muligt og altid inden for 14 dage efter, at Kunden modtog bekræftelse på sin ret til refundering. Medmindre andet er aftalt vil refunderingen normalt gennemføreres ved samme betalingsmetode som Kunden benyttede, da det Bestilte Produkt blev købt.

10. Hvis en Forbruger ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret som anført i Punkt 8 og returnere et Bestilt Produkt, som er blevet installeret, skal Produktet afinstalleres af Forbrugeren og på Forbrugerens regning, medmindre andet er aftalt mellem en autoriseret BSH repræsentant og Forbrugeren. Det samme gør sig gældende, hvis en Forbruger ønsker at udskifte et installeret Produkt inden for fortrydelsesfristen, i hvilket tilfælde Forbrugeren også vil skulle tilkøbe en ny installations service for at få det udskiftede Produkt installeret ved levering.

Enhver annullering eller ændring af en Aftalt Tid for en installation skal foretages senest 48 timer før det planlagte installationstidspunkt. Hvis Kunden ønsker at annullere eller ændre en Aftalt Tid for en installation, skal Kunden kontakte BSH direkte. Hvis en annullering/ændring ikke foretages senest 48 timer inden det planlagte installationstidspunkt, forbeholder BSH sig retten til ikke at refundere nogen omkostninger, som BSH har pådraget sig i forbindelse med installationen til Kunden, og Kunden vil skulle betale for en ny installation af det Bestilte Produkt.

Dette er inkluderet i installationsservicen:

Køleskabe, frysere og køle-/fryseskabe (uden vandtilslutning), komfurer, kogeplader, ovne - med tilsluttet elektrisk stik

  • Installation udføres udelukkende på eksisterende stikkontakter, el- eller vandledninger som er professionelt installerede.
  • Produktet er nivelleret og justeret til interiør og/eller bordplade i henhold til produktmanualen (DSV må ikke udføre eventuelle tømrerarbejde, f.eks. savning eller boring).
  • Produktet fastgøres i væg/skabe/bordplade med medfølgende tilbehør, hvis det kræves i manualen.
  • Produktet transporteres til anvendelsesstedet og pakkes ud, DSV sørger for emballagen, herunder indpakning/indpakning af produkterne og/eller tilbehør.
  • Produktet er funktionstestet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • Ordning af og adgang til strøm.
  • At den anviste plads ikke er længere end 1,2 meter fra el.

Opvaskemaskine

  • Produktet transporteres til anvendelsesstedet og pakkes ud, og DSV sørger for emballagen, herunder indpakning/indpakning af produkterne og/eller tilbehør.
  • Drypbakke monteres (hvis den leveres af modtageren).
  • Elektricitet og vand er tilsluttet til eksisterende stikkontakter. Eksisterende forlængerledninger/kabler kan genbruges, hvis de er i god stand, men det er op til installatøren at afgøre dette.
  • Produktet er nivelleret og justeret til interiør og/eller bordplade i henhold til produktmanualen (evt. tømrerarbejde, dvs. savning eller boring, må ikke udføres af DSV. Fodlisten monteres (hvis den leveres med produktet).
  • Produktet fastgøres i væg/skabe/bordplade med medfølgende tilbehør, hvis det kræves i manualen.
  • Produktet er funktionstestet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • At den er forsynet med lange nok slanger til afløb og indtag (bemærk, at det ikke anbefales at splejse den type slanger).
  • Ordning af og adgang til strøm.

Komfurer, ovne og kogeplader - uden tilsluttet stik

  • Produktet transporteres til anvendelsesstedet og pakkes ud, herunder plastindpakning/omslag inden i produkterne og/eller omkring tilbehør, og DSV sørger for emballagen.
  • Produktet sættes på plads og sættes i en eksisterende stikkontakt.
  • Produktet nivelleres og justeres til interiøret i henhold til produktmanualen (evt. tømrerarbejde, dvs. savning eller boring, udføres ikke af DSV).
  • Ledninger/stik monteres på produktet. Ledning/stik fra tidligere produkt kan anvendes, hvis den anses for at være i tilstrækkelig god stand, ellers skal modtageren have købt en ny ledning/stik.
  • Produktet er funktionstestet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • Ordning af og adgang til strøm.

Vaskemaskine

  • Produktet transporteres til anvendelsesstedet og pakkes ud, herunder plastindpakning/omslag inden i produkterne og/eller omkring tilbehør, og DSV sørger for emballagen. Transportsikringen fjernes fra produktet og efterlades hos kunden.
  • Produktet nivelleres og justeres til indretning i henhold til produktmanualen (eventuelle tømrerarbejder, dvs. savning eller boring, udføres ikke af DSV).
  • Elektricitet og vand tilsluttes til eksisterende stikkontakter.
  • Hvis produktet skal installeres på en sokkel/underlag, fastgøres maskinens fødder med fastgørelseselementer.
  • Maskinen er funktionstestet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • At den anviste plads ikke er længere end 1,2 meter fra el, vand og afløb.
  • At der er købt vibrationsdæmpere.
  • At der er købt en stabelramme (hvis dine hvidevarer skal stables).

Tørretumbler

  • Produktet transporteres til anvendelsesstedet og pakkes ud, herunder plastindpakning/omslag inden i produkterne og/eller omkring tilbehør, og DSV sørger for emballagen.
  • Produktet nivelleres og justeres til interiør i henhold til produktmanualen (evt. tømrerarbejde, dvs. savning eller boring, udføres ikke af DSV).
  • Elektricitet er tilsluttet til eksisterende stikkontakter.
  • I tilfælde af en udluftstørrer tilsluttes udluftsslangen til den eventuelle udluftsåbning. Eksisterende forlængelsesslanger/kabler kan genbruges, hvis de er i god stand, dette er op til installatøren at afgøre.
  • Hvis maskinen installeres på en sokkel/base, fastgøres maskinens fødder med fastgørelseselementer.
  • Maskinen er funktionstestet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • At den anviste plads ikke er længere end 1,2 meter fra el, vand og afløb.
  • At der er købt vibrationsdæmpere.
  • At der er købt en stabelramme (hvis dine hvidevarer skal stables).

Vaskemaskine/tørretumbler-kombination (skal placeres oven på hinanden)

  • Produktet/produkterne bæres ind på anvendelsesstedet og pakkes ud, herunder plastindpakning/omslag inde i produkterne og eller omkring tilbehør, emballagen varetages af DSV. Transportsikkerhedselementet fjernes fra produktet/produkterne og efterlades hos kunden.
  • Produktet/produkterne sættes på plads, og el og vand tilsluttes til eksisterende stikkontakter.
  • Produktet/produkterne nivelleres og tilpasses til interiøret i henhold til produktmanualen (DSV udfører ikke eventuelle tømrer- eller snedkerarbejder, dvs. savning eller boring).
  • Hvis vaskemaskine og/eller tørretumbler skal placeres ovenpå hinanden, skrues et monteringssæt fast i produkterne i henhold til vejledningen. Det er modtagerens ansvar at sørge for korrekt monteringssæt.
  • Maskinen/maskinerne er funktionstestet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • At den anviste plads ikke er længere end 1,2 meter fra el, vand og afløb.
  • At der er købt vibrationsdæmpere.
  • At der er købt en stabelramme (hvis dine hvidevarer skal stables).

Side-by-Side køleskab / fryser

  • Produktet transporteres til anvendelsesstedet og pakkes ud, DSV sørger for emballagen, herunder indpakning/indpakning af produkterne og/eller tilbehør. (Kan kræve mere end 2 mands håndtering)
  • Produktet sættes på plads. (Kan kræve mere end 2 mands håndtering)
  • Produktet nivelleres og justeres til interiør og/eller bordplade i henhold til produktmanualen (evt. tømrerarbejde, dvs. savning eller boring, må ikke udføres af DSV).
  • Elektricitet og vand (hvis nødvendigt) tilsluttes til eksisterende stikkontakter.
  • Produktet er fastgjort i væg/skabe/bordplade med medfølgende tilbehør, hvis det kræves i henhold til manualen.
  • Produktet er funktionsafprøvet.

Kunden skal selv sørge for:

  • At produktet er korrekt dimensioneret til interiøret.
  • At monteringspladsen/anvist plads er klargjort og ryddelig.
  • At den rigtige type stikkontakt er tilgængelig, uden at det er nødvendigt at afmontere stikket.
  • At der er ilstrækkeligt med luft til produktet, så det kan monteres efter leverandørens anvisninger.

5.2 INDBÆRING, UDPAKNING OG GENANVENDELSE AF EMBALLAGE

I forbindelse med hjemmelevering af et Bestilt Produkt har Kunden mulighed for at bestille indbæring til det anviste sted, udpakning af det Bestilte Produkt og genbrug af emballage. Tjenesten kan kun bestilles i forbindelse med en hjemmelevering og kan ikke købes særskilt.

Kunden er forpligtet til at sikre, at Kunden har beskyttet gulve, vægge og tærskler og taget ekstra forholdsregler for vægge og lofter i trange rum, og at der i øvrigt er fri bane for levering af det Bestilte Produkt, og at det er muligt at udføre den bestilte tillægsservice. Kunden accepterer også, at DSV's medarbejdere af sundheds- og sikkerhedshensyn anvender beskyttelsesudstyr som f.eks. sikkerhedssko. DSV er ikke ansvarlig for skader, der skyldes, at Kunden ikke har sørget for tilstrækkelig beskyttelse af overflader, eller hvis sådanne skader ikke på anden måde skyldes fejl eller forsømmelighed fra DSV's side.

Kunden skal også tage hensyn til følgende:

  • Forbrugeren skal oplyse om ting, der kan påvirke leveringen, f.eks. vanskelig adgangsvej, havnekode, gulv, elevator, smalle/stejle trapper osv.
  • Forbrugeren skal sørge for, at eventuelle hindringer for leveringskøretøjet og afhentningen så vidt muligt fjernes.
  • Leveringer foretages så langt som en lastbil kan køre, og DSV kan ikke tage ansvar for forhindringer langs vejen som f.eks. låste barrierer eller lignende forhindringer. Hvis Forbrugeren ikke på forhånd giver meddelelse om hindringer for afhentning, kan det medføre, at afhentning ikke finder sted.
  • Når leveringen er læsset af lastbilen, transporteres det Bestilte Produkt til det udpegede sted i hjemmet.
  • DSV's medarbejdere tager ikke skoene af af hensyn til sundhed og sikkerhed. Det er derfor vigtigt, at Forbrugeren beskytter gulvet og også overfladerne omkring det sted, hvor produktet skal placeres, samt eventuelle passager.
  • Kunden skal kunne identificere sig selv på leveringstidspunktet og fremvise gyldigt legitimation. En person, som er angivet til at modtage leveringen på Kundens vegne, skal være mindst 18 år gammel og myndig samt fremvise legitimation for både sig selv og Kunden, for at leveringen kan finde sted.

5.3 BORTSKAFFELSE AF GAMLE HVIDEVARER TIL GENANVENDELSE

I forbindelse med hjemmelevering af et Bestilt Produkt har Kunden mulighed for at bestille transport af det gamle produkt, som er af tilsvarende type og størrelse som det Bestilte Produkt, til miljømæssigt genbrug. Tjenesten kan kun bestilles i forbindelse med en hjemmelevering og kan ikke købes særskilt.

For at DSV skal være i stand til at udføre transportservicen, skal det gamle produkt fjernes og afinstalleres samt, hvis relevant, afrimes og tømmes for vand. Hvis der er valgt en leveringsform uden installation af det Bestilte Produkt, skal produktet også kobles fra elektricitet, vand og kloakering. Frakobling af det gamle produkt er kun inkluderet, når Kunden har tilkøbt både installation af det Bestilte Produkt og transport af det gamle produkt til genbrug. Hvis det gamle produkt skal frakobles af Kunden, skal Kunden også flytte det gamle produkt til et sikkert sted for afhentning.

Hvis transport af et gammelt produkt ikke er muligt på grund af en fejl fra Kundens side, for eksempel hvis Kunden ikke har fulgt anvisningerne som anført oven, eller hvis det gamle produkt ikke er af samme type eller størrelse som det Bestilte Produkt, forbeholder DSV/BSH sig retten til ikke at udføre den bestilte transportservice eller, hvis aftalt med Kunden, efterfakturere Kunden eventuelle yderligere omkostninger som måtte opstå i forbindelse med transportservicen. BSH vil ikke refundere nogen omkostninger, som BSH har pådraget sig i forbindelse med manglende gennemførelse af en transportservice, hvis den manglende gennemførelse skyldes Kundens fejl eller uagtsomhed.

6 PRISER

Alle priser for Produkterne eller supplerende ydelser er oplyst på Hjemmesiden og inkluderer alle relevante skatter, herunder moms. Medmindre andet er anført på Hjemmesiden eller i løbet af bestillingsprocessen indeholder priserne ikke leveringsomkostninger, som er anført separat på Hjemmesiden. Priserne kan til enhver tid ændres, men sådanne ændringer vil ikke påvirke Ordrer, som allerede er afgivet af Kunden, og hvor Kunden har modtaget en Ordrekvittering på e-mail.

I tilfælde af, at de oplyste priser på Hjemmesiden er forkerte, og at Kunden vidste eller burde have vidst dette, grundet en åbenlys forkert pris, forbeholder BSH sig retten til, som aftalt mellem BSH og Kunden, enten at opdatere Ordren med den korrekte pris eller at annullere Ordren ved simpelt varsel og uden yderligere omkostninger eller tillæg af kompensation for BSH andet end refundering af den pris, Kunden har betalt BSH for det Bestilte Produkt.

Priser for levering eller installation fastlægges ud fra den formodning, at disse ydelser kan gennemføres under almindelige forhold. Hvis adgangen til leveringsstedet er vanskelig på grund af for eksempel, men ikke begrænset til, tilstedeværelsen af låger, snævre passager, færdselsbegrænsninger på tunge køretøjer, elevatorer i formindsket størrelse, fravær af elevatorer eller hejseværk i tilfælde af levering til øvre etager, eller afledt af en nødvendig tilpasning af møbler for at kunne installere det Bestilte Produkt, kan prisen for levering eller installation blive underlagt ekstra omkostninger, som skal aftales på forhånd mellem Kunden og BSH eller den udpegede tredjepart (DSV), som er ansvarlig for udførelsen af ydelsen. Hvis der ikke kan opnås enighed om en sådan aftale, vil det Bestilte Produkt forblive i BSH’s, den udpegede transportørs eller installatørs besiddelse. I et sådant tilfælde forbeholder BSH sig retten til at bringe Aftalen til ophør ved simpelt varsel og uden yderligere omkostninger eller kompensationstillæg for BSH andet end refundering af den pris, Kunden har betalt BSH for det Bestilte Produkt, eventuelt fratrukket omkostninger som BSH har pådraget sig og/eller eventuel værdiforringelse som det Bestilte Produkt er blevet udsat for siden det første leveringsforsøg. BSH vil heller ikke refundere udgifter relateret til leveringen eller installationen af det Bestilte Produkt eller nogen yderligere ydelser bestilt af Kunden, som var planlagt at skulle finde sted på leveringstidspunktet og/eller ved installationen af det Bestilte Produkt, alt efter situationen. Derudover vil Kunden skulle betale et tilbageleveringsgebyr, som, afhængigt af den valgte leveringsform, ikke vil overstige DKK 585.

7 BETALING

Betaling kan foretages med betalingskort, Klarna eller MobilePay.

Ved at kommunikere informationen på sit betalingskort autoriserer Kunden BSH til at debitere betalingskortet et beløb, der svarer til den samlede pris på Ordren. I denne hensigt bekræfter Kunden, at han eller hun er betalingskortets indehaver, og at navnet på betalingskortet svarer til Kundens. Kunden skal give BSH sådanne oplysninger om betalingskortet, der er nødvendigt for, at transaktionen kan gennemføres.

Når betaling foregår via et betalingskort, bliver pengene reserveret, når Ordren afgives, forudsat at transaktionen godkendes, og en Ordrekvittering bliver sendt til Kundens e-mailadresse. Betalingskortet bliver debiteret, når de Bestilte Produkter er klar til levering til Kunden. Hvis Kunden vælger at betale ved MobilePay, vil pengene blive trukket på tidspunktet for Ordrekvitteringen.

Betalinger foretaget via Klarna eller MobilePay vil være underlagt særskilte handelsbetingelser mellem Kunden og Klarna/MobilePay, hvilke vil inkludere information om, for eksempel, hvordan pengene reserveres og trækkes som en del af betalingsprocessen. Sådanne handelsbetingelser gælder alene mellem Kunden og Klarna/MobilePay, og BSH er ikke part i en sådan aftale.

For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse. Klarna´s betalingsmuligheder er bl.a. betal i løbet af 30 dage.

Kortdata for hver ordre kan bruges til at forlænge en autorisation med det formål at færdiggøre ordren, men vil ikke blive brugt til andre formål. Kortoplysningerne gemmes sikkert via vores betalingstjenesteudbyder(PSP) Computop.

Yderligere information om behandlingen af dine personoplysninger kan findes under databeskyttelsesoplysningerne hos vores tjenesteudbyder Computop. Klik her for yderligere oplysninger: Computop.

BSH skal implementere ethvert middel til at sikre fortrolighed samt sikkerhed med hensyn til de data, der transmitteres på Hjemmeside.

8 FORTRYDELSERET

I henhold til Forbrugeraftaleloven (L 2013-12-17 nr. 1457) har Forbrugeren en fortrydelsesfrist på 14 dage fra den dag, hvor han eller hun kom i fysisk besiddelse af det Bestilte Produkt, til at gøre brug af sin fortrydelsesret uden at skulle begrunde en sådan beslutning. Hvis de Bestilte Produkter har været delleveret, men er del af samme Ordre, skal fortrydelsesfristen gælde fra modtagelsen af det sidste Bestilte Produkt.

Hvis Forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal BSH refundere alle betalinger modtaget af Forbrugeren, som relaterer sig til det Bestilte Produkt.

Har Forbrugeren bestilt mere end ét Produkt og returneres kun en del af de Bestilte Produkter, vil BSH ikke refundere leveringsomkostningerne, såfremt disse havde været de samme i tilfælde, hvor Forbrugeren kun havde bestilt Produktet som ikke returneres. BSH kan desuden tilbageholde den del af den originale betaling, som svarer til forringelsen af de Bestilte Produkters værdi, som skyldes anden håndtering end den håndtering, som har været nødvendigt for Forbrugeren for at kunne fastslå det Bestilte Produkts art, egenskaber og den måde, det fungerer på. Forbrugeren tilkendegiver, at Produkter, som er forbrugsvarer, kan have mistet al værdi, hvis de er åbnet, hvorfor BSH ikke vil refundere prisen på det Bestilte Produkt. Hvis det Bestilte Produkt er blevet installeret af BSH eller en angivet part ved levering, og det blev godkendt af Forbrugeren, at installationen skulle udføres inden udgangen af den 14 dages fortrydelsesperiode, kan BSH desuden tilbageholde installationsomkostningerne betalt af Forbrugeren. Det samme gælder enhver anden ydelse bestilt af Forbrugeren, som Forbrugeren har accepteret at skulle udføres inden udgangen af den 14 dages fortrydelsesperiode, og som ellers ville have været dækket af Forbrugerens fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten kan udøves ved, at Forbrugeren sender en meddelelse til BSH via chat, denne kontaktformular eller pr. post til følgende adresse:

BSH Hvidevarer A/S
Telegrafvej 4
2750 Ballerup

Kunden kan også kontakte BSH's kundeservice via telefon gennem kontaktoplysningerne angivet på Hjemmesiden. Meddelelsen kan enten gennemføres ved at give BSH en udfyldt fortrydelsesblanket, som er vedlagt som et Bilag til disse Betingelser, og som også er tilgængelig her, eller ved at indlevere anden udtrykkelig meddelelse om sin beslutning om at fortryde og udtræde af Aftalen. Kunden kan også bruge en anden fortrydelsesformular indeholdende de oplysninger, som er angivet i Standardfortrydelsesformularen, der er tilgængelig som Bilag 3 til Forbrugeraftaleloven (L 2013-12-17 nr. 1457), som findes her.

I tilfælde af udnyttelsen af sin fortrydelsesret skal Forbrugeren returnere de Bestilte Produkter senest 14 dage efter at have meddelt sin beslutning om at fortryde købet. Fragtomkostninger for returneringen betales af Forbrugeren. Forbrugeren har mulighed for at modtage og benytte en returseddel med den korrekte returadresse udleveret af BSH efter henvendelse til BSH’s kundeservice. Returseddel sendes til Forbrugeren til udskrivning på e-mail og kan også sendes med posten ved behov. Hvis Forbrugeren ikke anvender en sådan returseddel, skal Bestilte Produkter returneres af Forbrugeren til følgende adresse:

DSV Solutions A/S
Amerikavej 7
7000 Fredericia

Risikoen for det Bestilte Produkt under transport forbliver Forbrugerens, indtil det er modtaget af BSH.

BSH vil refundere Forbrugeren inden for 14 dage efter, at de blev meddelt om Forbrugerens beslutning om at udøve sin fortrydelsesret. BSH kan dog tilbageholde refunderingen indtil BSH har modtaget det returnerede Bestilte Produkt eller indtil Forbrugeren har forelagt dokumentation for at have returneret det Bestilte Produkt. Refundering vil ske med samme betalingsmiddel, som det Forbrugeren benyttede for at betale for de Bestilte Produkter, medmindre Forbrugeren har angivet andet.

Fortrydelsesretten finder ikke anvendelse på:

  • Levering af forseglede Produkter, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen;
  • Levering af Produkter, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre Produkter ved leveringen;
  • Levering af Produkter, som er fremstillet efter Forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg;
  • Levering af Produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt;
  • Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos Forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om at blive udført af BSH eller en anvist tredjepart (DSV); og
  • Installation eller anden ydelse bestilt af Forbrugeren, som er fuldstændig udført, og hvor Forbrugeren har accepteret, at udførelsen af denne ydelse påbegynder inden udløb af den 14 dages fortrydelsesfrist.

9 KONTRAKTMÆSSIGHED, GARANTI OG REKLAMATION

Ved modtagelsen af leveringen bør Kunden inspicere varerne omhyggeligt for at bekræfte, hvorvidt kvaliteten og kvantiteten svarer til det kontraktmæssigt aftalte samt tilføje bemærkninger på fragtbrevet, hvis der er nogen mistanke om skader. I tilfælde af en transportskade skal emballagen på det skadede Produkt gemmes, da den udpegede leveringsudbyder måske ønsker muligheden for at undersøge den med henblik på at forbedre fremtidig transportservices. En transportskade bør rapporteres til BSH’s kundeservice inden for rimelig tid og så vidt muligt med vedhæftede billeder af skaden og emballagen. Hvis Kunden er en erhvervskunde, vil en rapportering om transportskade inden for 7 dage efter, at det Bestilte Produkt blev leveret, blive betragtet som værende rapporteret inden for rimelig tid. Hvis Kunden er en Forbruger, vil meddelelse afgivet inden for to (2) måneder fra tidspunktet, hvor Forbrugeren opdagede skaden altid blive betragtet som værende inden for rimelig tid. Hvis dele af Ordren mangler ved levering, og Kunden ikke har modtaget besked om, at Ordren vil foregå i delleveringer, skal dette noteres på fragtbrevet og rapporteres direkte til BSH’s kundeservice. Det beskrevne i dette Punkt 9 påvirker ikke en Forbrugeres lovbestemte rettigheder.

BSH er juridisk forpligtet til at levere det Bestilte Produkt i overensstemmelse med Aftalen, og alle tilbudte og solgte Produkter på Hjemmesiden er dækket af den juridiske reklamationsret i henhold til Købeloven (LBKG 2021-09-24 nr. 1853). En reklamation over, at et Bestilt Produkt er mangelfuldt med reference til reklamationsretten, kan foretages op til to (2) år efter datoen for levering af det Bestilte Produkt.

Hvis Forbrugeren ønsker at gøre gældende, at et Bestilt Produkt er mangelfuldt, skal han eller hun informere BSH herom inden for rimelig tid efter, at Forbrugeren opdagede eller burde have opdaget manglen. Meddelelse givet inden for to (2) måneder efter, at Forbrugeren opdagede manglen, vil altid betragtes som værende rettidigt. Forbrugeren skal bevise, at Produktet er købt hos BSH, og hvornår købet fandt sted, helst med Ordrekvitteringen og købsbevis. Hvis det efterfølgende viser sig, at manglen ved det Bestilte Produkt ikke hører ind under rammerne for BSH’s ansvar i henhold til reklamationsretten, er BSH berettiget til godtgørelse for omkostningerne for undersøgelsen forårsaget af reklamationen. BSH vil informere Forbrugeren på forhånd om sådanne eventuelle omkostninger.

BSH påtager sig at afhjælpe sådanne mangler i et Bestilt Produkt ved afhjælpning eller annullering eller ved en prisreduktion i overensstemmelse med følgende: BSH forpligter sig til at afhjælpe mangler i det Bestilte Produkt i det omfang de er forpligtet til at foretage en sådan afhjælpning. Forbrugeren er berettiget til at få manglen afhjulpet ved reparation eller ved omlevering til et mangelfrit Produkt. BSH vil dog efter eget skøn beslutte, hvordan der skal ske afhjælpning, herunder hvorvidt afhjælpning skal ske ved reparation eller levering af et mangelfrit Produkt under hensyntagen til manglens omfang, hvilken værdi produktet ville have haft, hvis det var mangelfrit, og om de andre forpligtelser kan udbedre manglen til en væsentlig lavere omkostning for BSH eller uden betydelig gene for Forbrugeren. Hvis BSH efter eget skøn mener, at en reparation eller levering af et mangelfrit Produkt ikke er muligt eller ikke kan finde sted inden for rimelig tid efter, at Forbrugeren reklamerede, kan Forbrugeren vælge mellem enten at annullere købet eller at modtage et forholdsmæssigt afslag i prisen.

Forringelse af det Bestilte Produkt eller dele heraf, der skyldes almindeligt slid og ælde og tilbehør og forbrugsvarer såvel som almindelig vedligeholdelse af det Bestilte Produkt er ikke omfattet af reklamationsretten, medmindre dette skyldes mangel på kontraktmæssighed. Reklamationsretten finder heller ikke anvendelse, hvis det Bestilte Produkts forringelse eller mangel skyldes:

  • misbrug eller forkert brug af det Bestilte Produkt i strid med brugervejledningen og/eller instruktionerne på det Bestilte Produkts emballage, herunder brug af det Bestilte Produkt til andre formål end de formål, det er beregnet til;
  • en ulykke eller anden udefrakommende følge;
  • forkert forebyggende vedligeholdelse af det Bestilte Produkt;
  • ombygning eller ændring af det Bestilte Produkt, som kan resultere i beskadigelse på det Bestilte Produkt eller forårsage, at det Bestilte Produkt ikke længere fungerer som tilsigtet;
  • forkert installation eller opbevaring af det Bestilte Produkt foretaget af Kunden; eller
  • reparationer, ændringer eller serviceeftersyn af det Bestilte Produkt foretaget af anden person end BSH eller et af BSH angivet værksted eller som er resultatet af, at uoriginale dele er blevet monteret.

Kunden kan kontakte BSH enten via denne kontaktformular, chat eller pr. post til:

BSH Hvidevarer A/S
Telegrafvej 4
2750 Ballerup

Kunden kan også kontakte BSH's kundeservice via telefon gennem kontaktoplysningerne angivet på Hjemmesiden for at arrangere en returnering eller afhentning af et Bestilt Produkt, eller med hensyn til en reklamation eller et krav i henhold til reklamationsretten, hvis Kunden er en Forbruger, eller anden yderligere garanti måtte gælde. BSH vil bekræfte modtagelsen af enhver henvendelse, krav eller reklamation inden for to (2) arbejdsdage, og vil hurtigst muligt forsøge at afklare det.

Ud over den juridiske reklamationsret er alle produkter på Hjemmesiden dækket af en to (2) års garanti fra datoen for levering af det Bestilte Produkt til Forbrugeren. Garantibetingelserne er angivet her. Dette påvirker ikke Forbrugerens rettigheder i henhold til loven.

10 UDVIDET GARANTI

I tillæg til reklamationsretten og garantien nævnt i Punkt 9 kan Kunden være berettiget til en udvidet garanti som anført på Hjemmesiden og ved modtagelse og/eller i Ordrekvitteringen.

Bortset fra garantiperiodens løbetid og medmindre andet er angivet i de særskilte betingelser for en sådan udvidet garanti som anført på Hjemmesiden, gælder den udvidede garanti under de samme betingelser som anført i Punkt 9.

11 INSTALLATION OG BRUG

Det Bestilte Produkt skal altid installeres og bruges i overensstemmelse med instruktionerne og advarslerne angivet i brugervejledningen.

Medmindre installation har været bestilt gennem Hjemmesiden eller er udtrykkeligt inkluderet i Ordren, er Kunden ansvarlig for korrekt installation af det Bestilte Produkt.

Installation af visse Produkter kræver indblanding af autoriseret og professionelt kvalificeret personale for at undgå risiko for skade på ejendommen og/eller de Bestilte Produkter og/eller for at undgå personskade, med særligt hensyn til installationen, brugen og vedligeholdelsen af komponenter brugt i forbindelse med gas, elektrisk udstyr, hydrauliske dele og relaterede komponenter. Læs og følg altid brugervejledningen og/eller instruktionerne på de Bestilte Produkters emballage.

I så vidt muligt omfang under gældende lov fraskriver BSH sig ansvar for erstatningskrav, som kan tilskrives forkert brug af Produktet, ukorrekt håndtering eller ukorrekt installation (bortset fra hvis en af BSH angivet tredjepart, DSV, har foretaget installationen).

For information om vedligeholdelse af Produkterne bør Kunden konsultere brugervejledningen. I tilfælde af spørgsmål kan Kunden også kontakte BSH's kundeservice via chat, telefon eller via denne kontaktformular.

12 FORCE MAJEURE

BSH er juridisk friholdt for, og ikke forpligtet til at overholde, helt eller delvist, nogen form for leveringsforpligtelse over for Kunden i tilfælde af en uforudset hændelse, der er uden for BSH’s kontrol (force majeure). Eksempler på sådanne uforudsete begivenheder er brand, eksplosion, karantæner, pandemier, epidemier, tyfoner, oversvømmelser, krig, optøjer, driftsstandsninger, arbejdskonflikter, enhver form for regeringsindgreb, sammenbrud på anlæg eller maskinel (inklusive transport), eller ethvert andet forhold uden for BSH’s rimelige kontrol.

Ved en force majeure hændelse sættes BSH’s forpligtelser i bero i en periode, som svarer til perioden for force majeure hændelsen. Hvis force majeure hændelsen fortsætter i en periode længere end 30 dage fra den dag, hvor Ordren blev afgivet af Kunden, kan enhver part med øjeblikkeligt varsel udtræde af den Aftale, som er påvirket af force majeure hændelsen, ved skriftligt at meddele den anden part herom, uden at der skal betales anden kompensation end tilbagebetaling fra BSH af samtlige beløb betalt af Kunden til BSH for det Bestilte Produkt.

13 ANSVAR

BSH forudsætter, at du har nødvendig viden om eventuel montering af et Bestilt Produkt. Du er ansvarlig for, at Bestilt Produkt bliver monteret og installeres på en fagmæssig korrekt måde. BSH er ikke ansvarlig for forkert installation eller montering.

Med forbehold for de begrænsninger, der er angivet i Købeloven (LBKG 2021-09-24 nr. 1853) eller til enhver tid gældende obligatorisk lovgivning og uden at det berør nogen eventuelle garantier (juridiske eller kommercielle), som gælder for det Bestilte Produkt, begrænser BSH ethvert andet ansvar i videst muligt omfang. En Kunde er forpligtet til at begrænse sit tab ved rimelige anstrengelser. Enhver forsømmelse fra Kundens side i denne henseende vil tilsvarende reducere Kundens tildeling af erstatning.

Hvis Kunden, som også er Forbruger, bruger de Bestilte Produkter til kommercielt brug, erhvervsformål eller videresalg, hæfter BSH ikke for avancetab, omsætningstab, driftstab eller tab af forretningsmuligheder.

Derudover, hvis Kunden ikke er Forbruger, og i videst muligt omfang i henhold til gældende lov, begrænses BSH’s erstatningspligt til direkte skade forårsaget af dennes svig, bedrageri eller forsætligt manglende opfyldelse af sine forpligtelser. BSH’s samlede erstatningsansvar i henhold til enhver aftale opstået af eller i forbindelse med Betingelserne kan ikke overstige det totale beløb betalt til BSH af Kunden gennem en sådan aftales løbetid. BSH erstatningsansvar for enhver enkeltstående hændelse skal ikke overstige beløbet betalt til BSH af Kunden i henhold til den Ordrekvittering, som erstatningsansvaret vedrører. BSH’s erstatningsansvar for indirekte tab eller følgeskader er udtrykkeligt undtaget.

14 LOVVALG OG VÆRNETING

Alle aftaler, som indgås i forbindelse med Betingelserne, er underlagt dansk ret.

Enhver tvist, der opstår som følge af eller på grund af aftaler indgået i forbindelse med betingelserne, er underlagt de kompetente danske domstoles eksklusive jurisdiktion med Københavns Byret i første instans.

Hvis BSH har afvist en Forbrugers krav, kan Forbrugeren også have ret til at få sit krav behandlet ved det danske Center for Klageløsning og eventuelt Forbrugerklagenævnet (“FKN”). Du kan kontakte FKN ved enten at skrive til følgende adresse Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg eller ved at besøge deres hjemmeside www.naevneneshus.dk.

For alternativ konfliktløsning i tilfælde af et internationalt (EU) køb kan også EU Kommissionens platform for alternativ konfliktløsning bruges. Mere information om alternativ konfliktløsning kan findes på Forbruger Europas hjemmeside www.forbrugereuropa.dk/klag/, som er del af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

15 FIRMAOPLYSNINGER OG KONTAKTDETALJER

BSH Hvidevarer A/S
CVR-nr: 20173173

Postadresse: Telegrafvej 4, 2750 Ballerup
Telefon: 44 89 80 18
E-mail: e-shop@bshg.com
www.bosch-home.dk
Blanket for fortrydelseret

Betingelser for køb af reservedele og tilbehør

1. GENERELT

Disse vilkår og betingelser ("Betingelser") er gældende fra den 1. juni 2022 og gælder for alle ordrer, ordrebekræftelser, leverancer, fakturaer eller aftaler om salg af originale reservedele, forbrugsvarer og tilbehør ("Produkt" eller "Produkter") i BSH Hvidevarer A/S ("BSH") onlinebutik tilgængelig via www.bosch-home.dk ("Hjemmesiden") for BSH's kunder ("Kunde").

Betingelser for brug af Hjemmesiden kan findes her (Vilkår for brug af hjemmeside).

For at kunne behandle Kundens ordre skal BSH indsamle og opbevare nogle af Kundens personoplysninger. BSH samarbejder også med en række tjenesteudbydere (transportagenter og betalings- og debitorstyringstjenester) og kan dele personoplysninger, når det er nødvendigt for at opfylde Kundens ordre. Information om BSH’s brug og håndtering af persondata kan findes her (Privatlivspolitik), og her (Brug af cookies).

Ved at afgive en ordre på Hjemmesiden og acceptere disse Betingelser bekræfter Kunden, at han/hun er juridisk egnet til at indgå en bindende kontrakt og at han/hun foretager købet til privat brug og ikke med henblik på videresalg.

Kundens afgivelse af en ordre og accept af Betingelserne ved afkrydsning af bekræftelsesboksen som en del af betalingsprocessen betragtes som Kundens bindende accept af Betingelserne, med undtagelse af andre vilkår der kan udledes forudsætningsvis ved handel, sædvane eller praksis. Afvigelser fra Betingelserne vil kun være forpligtende for BSH, hvis disse udtrykkeligt er accepteret på skrift af en autoriseret BSH repræsentant. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem Betingelserne og betingelser udtrykkeligt aftalt på skrift mellem BSH og Kunden, vil sidstnævnte betingelser være gældende.

BSH forbeholder sig retten til uden forudgående varsel og til enhver tid at ændre Betingelserne. Dette vil dog ikke påvirke eksisterende ordrer, og de Betingelser, der var gældende på tidspunktet for Kundens placering af ordren, vil gælde for den pågældende handel.

2. PRODUKTER

Produkterne og deres væsentlige egenskaber er beskrevet på Hjemmesiden. BSH forbeholder sig ret til at foretage mindre tekniske ændringer, som ikke påvirker produktets funktionalitet.

Billederne af Produkterne på Hjemmesiden tjener udelukkende illustrative formål. Selv om det er tilstræbt at gengive farverne korrekt, kan det ikke garanteres, at en online visning af farver giver en fuldstændig retvisende præsentation af Produkternes farver. Produktet kan derfor afvige en anelse fra disse billeder.

3. LEVERANS

Leveringen sker fra BSH's centrale reservedelslager i Jönköping.

Levering af Produkter er kun mulig i Danmark. De bestilte Produkter leveres i original version. BSH kan dog, som nævnt ovenfor under Punkt 2 foretage mindre tekniske ændringer, som ikke påvirker funktionen af produkterne.

Afsendelse af det bestilte Produkt sker som regel samme arbejdsdag. Leveringstiden er 2-4 arbejdsdage på de produkter, som findes på vores reservedelslager i Jönköping. Hvis Produktet er tilgængeligt på reservedelslageret i Tyskland, vil det blive leveret inden for 7-9 arbejdsdage.

Levering sker til nærmeste pakkeafhentningssted med en forsendelsesomkostning på kr. 45 inkl. moms. Det er muligt at vælge levering direkte til adresse mod betaling af et gebyr på kr. 65 inkl. moms.

4. TRANSPORTSKADER OG DEFEKTE RESERVEDELE

Produkter der er beskadiget under transporten, skal inden for 7 arbejdsdage fra modtagelsen af Produktet, anmeldes til BSH's kundeservice via denne kontaktformular, chat eller telefon. Kunden skal vedlægge billeder af udvendig og indvendig emballage samt skaden på Produktet. Som skader regnes både synlige og skjulte skader, hvilket betyder, at Kunden skal pakke ud (fjerne Produktet fra emballagen) og undersøge varen grundigt. Kunden skal beholde al emballage i tilfælde af transportskader.

5. PRISER

Alle priser for Produkterne eller supplerende ydelser er oplyst på Hjemmesiden og inkluderer alle relevante skatter, herunder moms.

Priserne omfatter ikke leveringsomkostninger. Leveringsomkostningerne er anført ovenfor under Punkt 3.

BSH forbeholder sig ret til at ændre priserne på Hjemmesiden til enhver tid. Sådanne ændringer påvirker dog ikke allerede afgivne ordrer, hvis Kunden har modtaget en ordrekvittering på e-mail.

I tilfælde af, at de oplyste priser på Hjemmesiden er forkerte, og at Kunden vidste eller burde have vidst dette, grundet en åbenlys forkert pris, forbeholder BSH sig retten til, som aftalt mellem BSH og Kunden, enten at opdatere ordren med den korrekte pris eller at annullere ordren ved simpelt varsel og uden yderligere omkostninger eller tillæg af kompensation for BSH andet end refundering af den pris, Kunden har betalt BSH for det bestilte Produkt.

6. BETALING

Betaling kan foretages med betalingskort, Klarna eller MobilePay.

Ved at kommunikere informationen på sit betalingskort autoriserer Kunden BSH til at debitere betalingskortet et beløb, der svarer til den samlede pris på Ordren. I denne hensigt bekræfter Kunden, at han eller hun er betalingskortets indehaver, og at navnet på betalingskortet svarer til Kundens. Kunden skal give BSH sådanne oplysninger om betalingskortet, der er nødvendigt for, at transaktionen kan gennemføres.

Når betaling foregår via et betalingskort, bliver pengene reserveret, når Ordren afgives, forudsat at transaktionen godkendes, og en Ordrekvittering bliver sendt til Kundens e-mailadresse. Betalingskortet bliver debiteret, når de Bestilte Produkter er klar til levering til Kunden. Hvis Kunden vælger at betale ved MobilePay, vil pengene blive trukket på tidspunktet for Ordrekvitteringen.

Betalinger foretaget via Klarna eller MobilePay vil være underlagt særskilte handelsbetingelser mellem Kunden og Klarna/MobilePay, hvilke vil inkludere information om, for eksempel, hvordan pengene reserveres og trækkes som en del af betalingsprocessen. Sådanne handelsbetingelser gælder alene mellem Kunden og Klarna/MobilePay, og BSH er ikke part i en sådan aftale.

For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse. Klarna´s betalingsmuligheder er bl.a. betal i løbet af 30 dage.

Kortdata for hver ordre kan bruges til at forlænge en autorisation med det formål at færdiggøre ordren, men vil ikke blive brugt til andre formål. Kortoplysningerne gemmes sikkert via vores betalingstjenesteudbyder(PSP) Computop.

Yderligere information om behandlingen af dine personoplysninger kan findes under databeskyttelsesoplysningerne hos vores tjenesteudbyder Computop. Klik her for yderligere oplysninger: Computop.

BSH skal implementere ethvert middel til at sikre fortrolighed samt sikkerhed med hensyn til de data, der transmitteres på Hjemmeside.

7. FORTRYDELSESRET OG RETURNERING

I henhold til Forbrugeraftaleloven (L 2013-12-17 nr. 1457) har forbrugeren en fortrydelsesfrist på 14 dage fra den dag, hvor han eller hun kom i fysisk besiddelse af det bestilte Produkt, til at gøre brug af sin fortrydelsesret uden at skulle begrunde en sådan beslutning.

Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal BSH refundere alle betalinger modtaget af forbrugeren, som relaterer sig til det bestilte Produkt.

BSH forbeholder sig ret til ikke at refundere forbrugeren for værdiforringelse som følge af, at forbrugeren har håndteret det bestilte Produkt i større omfang end nødvendigt for at bestemme det bestilte Produkts egenskaber eller funktion. Bemærk, at etiketten med varenummeret, som sidder på emballagen, skal være intakt.

Fortrydelsesretten kan udøves ved, at forbrugeren sender en meddelelse til BSH via chat, denne kontaktformular eller pr. post til følgende adresse:

BSH Hvidevarer A/S
Telegrafvej 4
2750 Ballerup
Danmark

Kunden kan også kontakte BSH's kundeservice via telefon gennem kontaktoplysningerne angivet på Hjemmesiden. Meddelelsen kan enten gennemføres ved at give BSH en udfyldt fortrydelsesblanket, som er vedlagt som et Bilag til disse Betingelser, og som også er tilgængelig her, eller ved at indlevere anden udtrykkelig meddelelse om sin beslutning om at fortryde og udtræde af aftalen. Kunden kan også bruge en anden fortrydelsesformular indeholdende de oplysninger, som er angivet i Standardfortrydelsesformularen, der er tilgængelig som Bilag 3 til Forbrugeraftaleloven (L 2013-12-17 nr. 1457), som findes her.

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal forbrugeren returnere de bestilte Produkter inden for 14 dage fra den dato, hvor forbrugeren meddelte sin beslutning om at fortryde aftalen.

Omkostninger i forbindelse med returnering af Produkter afholdes af forbrugeren. Ved fejlleveret Produkt vil BSH udstede en forudbetalt returfragtseddel.

Når forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, modtager forbrugeren et returnummer. Følgeseddel/faktura skal vedlægges det returnerede Produkt, og returneringsnummeret skal være tydeligt angivet. Skader forårsaget af utilstrækkelig emballage refunderes ikke. Returvarer må ikke tilbagesendes pr. efterkrav. Vi anbefaler, at du returnerer produktet med en forsendelsesform, der kan spores, eller som rekommanderet forsendelse. Der er vigtigt, hvis varen skulle forsvinde eller blive beskadiget.

Det bestilte Produkt skal returneres til følgende adresse:

BSH Hvidevarer A/S
Telegrafvej 4
2750 Ballerup
Danmark

Risikoen for det bestilte Produkt under transport forbliver forbrugerens, indtil det er modtaget af BSH.

BSH refunderer forbrugeren uden unødigt ophold, efter at BSH's Varemodtagelse har modtaget, kontrolleret og godkendt det returnerede bestilte Produkt, dog senest inden for 14 dage fra den dag, hvor BSH modtog forbrugerens beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. BSH kan dog tilbageholde refunderingen indtil BSH har modtaget det returnerede bestilte Produkt eller indtil forbrugeren har forelagt dokumentation for at have returneret det bestilte Produkt. Refundering vil ske med samme betalingsmiddel, som det forbrugeren benyttede for at betale for de bestilte Produkter, medmindre forbrugeren har angivet andet.

8. FIRMAKØB

Købelovens regler om handelskøb gælder, når du handler gennem et firma eller angiver et firmanavn på fakturaen.

Fortrydelses- og returretten gælder ikke for produkter, der anses for at være elektroniske komponenter.

9. ANSVAR

BSH forudsætter, at Kunden har den nødvendige viden om eventuel montering og installation af det bestilte Produkt. Kunden er ansvarlig for at sikre, at det bestilte Produkt monteres og installeres på en fagmæssig korrekt måde. BSH er ikke ansvarlig for forkert installation eller montering.

10. LOVVALG OG VÆRNETING

Alle aftaler, som indgås i forbindelse med Betingelserne, er underlagt dansk ret.Enhver tvist, der opstår som følge af eller på grund af aftaler indgået i forbindelse med betingelserne, er underlagt de kompetente danske domstoles eksklusive jurisdiktion med Københavns Byret i første instans.

Hvis BSH har afvist en forbrugers krav, kan forbrugeren også have ret til at få sit krav behandlet ved det danske Center for Klageløsning og eventuelt Forbrugerklagenævnet (“FKN”). Du kan kontakte FKN ved enten at skrive til følgende adresse Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg eller ved at besøge deres hjemmeside www.naevneneshus.dk.

For alternativ konfliktløsning i tilfælde af et internationalt (EU) køb kan også EU Kommissionens platform for alternativ konfliktløsning bruges. Mere information om alternativ konfliktløsning kan findes på Forbruger Europas hjemmeside www.forbrugereuropa.dk/klag/, som er del af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

11. FIRMAOPLYSNINGER OG KONTAKTDETALJER

BSH Hvidevarer A/S
CVR-nr: 20173173
Postadresse: Telegrafvej 4, 2750 Ballerup , Danmark
Telefon: 44 89 80 18
E-mail: BSH.Reservedele@bshg.com
www.bosch-home.dk

BILAG:

Blanket for fortrydelseret